SURESTE TRIP & LATIN FIESTA FEST - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu SURESTE TRIP & LATIN FIESTA FEST - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu

SURESTE TRIP & LATIN FIESTA FEST

Door: lorrainekitzen

Blijf op de hoogte en volg Lorraine

24 April 2012 | Mexico, Monterrey

Buenos días mis amigos encantadores,

Afgelopen maand was een drukke maand en heb ik ook veel gedaan en gezien! uiteraard heb ik ook goed mijn verjaardag gevierd, heel anders dan ik dat normaal doe! Maar dat vertel ik allemaal later!

SURESTE TRIP met CONEXION

Een tijdje geleden hadden we besloten om goed gebruik te maken van onze Semana Santa. Via via zijn we terecht gekomen bij CONEXIONGDL. Een 10 daagse trip door heel Zuid Mexico! Op deze trip heb ik me weken verheugd, en ik kan je zeggen WAUW het was zeker de moeite waard!

Omdat de trip vanuit Guadalajara startte hebben we er ook nog een paar dagen in deze stad aan vastgeplakt, en Guadalajara komt op mijn lijstje met favoriete steden van Mexico! Vrijdag 30 maart 7PM begon dan eindelijk de trip, uiteraard vertrokken we op Mexicaanse tijd 9PM zaten we dan eindelijk op de snelweg! Wanneer we met ISE(Monterrey) op reis gaan maken we in de bus altijd een feestje, je moet toch iets te doen hebben 12 uur lang! De mensen van Guadalajara waren daar iets minder van, dus hebben we ons van onze goede kant laten zien en de bus wederom tot een groot feest gemaakt, wat uiteraard wel een goede introductie was voor ons! Dag 2, 40graden en een kater! hole, daar gaan we weer! Het verschil met deze organisatie is dat ze redelijk veel op een dag inplannen en we dan ook bijna iedere dag om 6 uur op moesten, hmm niet echt mijn ding. Maargoed ik wilde wat zien he!

In deze trip zaten 4 dagen met open bar! Dus drinken wat er te drinken valt, je moet het geld er wel uit krijgen he! De eerste avond was dan ook zeer geslaagd en de club van Monterrey heeft Guadalajara dan ook even laten zien hoe dat moet, het werd gewaardeerd en hebben dan ook samen de nacht afgesloten!

Dag 3 hebben we een hoop bezichtigt, waaronder Monte Alban, oude tempels van de Maya´s erg indrukwekkend om te zien! In Oaxaca is de lokale drank Mezcal, onmgeveer het zelfde als Tequila alleen het word niet gemaakt in Tequila dus is het officeel geen Tequila. Jajaja ik let op als het over drank gaat uiteraard! De Mezcal is de beroemde ´´Tequila´´ met de worm! Na alles geproefd te hebben, heb ik dan ook besloten een flesje mee te nemen, welleswaar zonder worm (deze is namelijk niet te drinken blegh) maar met chili poeder gemaakt van wormen, hmmm! ´S avonds om 9PM vertrokken we met de bus naar Chiapas, ongeveer een busrit van, laten we zeggen, 8 uur! 8 uur lang hebben we dan slingerend door de bergen van Oaxaca en Chiapas gereden! Fantastisch, 3 bussen op de smalste wegen die ik ooit gezien heb! Komt er nog eens bij dat ik aan de verkeerde kant zat en constant 3000m diepte naast me had! ´S morgensvroeg rond 9 uur werd ons verteld dat we een klein probleem hadden... De weg richting Chiapas was afgesloten. De helft van de berg was naar beneden gekomen. Lang verhaal kort gemaakt, de weg die we hadden afgelegd moesten we compleet terug en via de andere kant naar Chiapas rijden! Dit komt omdat je Chiapas vanuit Oaxaca maar van 2 wegen uit kunt bereiken, wat een feest! Nadat we al ongeveer 15 uur in de bus zaten, stoptte de airco ermee! Gelukkig was het buiten maar 40graden. 24 uur later kwamen we dan eindelijk aan in het hotel!

Deze avond hebben we dan ook maar besloten een open bar te hebben. Deze was erg geslaagd, er is niet veel voor nodig om dronken te worden na een busrit van 24 uur zonder slaap en airco!

Dag 5 hebben we een bezoek gebracht aan de Canon del Sumidero, ik denk een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien! Door de Canon met een boot, fantastisch om te zien. En ja ik heb een echte cocodrillo gezien! In de middag zijn we in een klein dorp gestopt, er werd ons vriendelijk verzocht absoluut geen foto´s of video´s te maken. De vraag waarom werd buiten zeer snel beantwoord, Als je een paar freaky Mexicanen wilt zien raad ik je aan daar heen te gaan! Laat ik even uitleggen welk ritueel ik daar heb mogen aanschouwen. Benodigheden: levende kip, Coca Cola en Posh( eigen gebrouwde drank 75%). Deze spullen zijn nodig om ziektes te genezen. In de kerk nemen ze de kip onder de arm en trekken ze de kop eraf, letterlijk kip zonder kop! Daarna gooien ze de kip op de grond als de kop naar links valt word je beter en naar rechts ga je waarschijnlijk dood. Je neemt een slok Coca Cola en je boert ( dat staat gelijk aan al het slechte komt uit je lichaam) Als je dat gedaan hebt reinig je je lichaam met Posh. Zoals je ziet lekker ritueel!

Dag 6 en 7 zijn we naar de beroemde watervallen geweest in Chiapas, Cascadas Agua Azul, Misol & Ha. WAUUUUW zo cool om te zien de hoogste was ongeveer 100 meter! Ik heb dan ook 2 kilometer omhoog moeten lopen, PF en dat met 40graden! Het is in iedergeval goed voor de lijn! Uiteraard hebben we daarna een duik genomen in het water, niemand verwachtte dat het zo ontzettend koud zou zijn, dus we zijn er ingesprongen alsof het niks was! BRR....

Dag 8 zijn we aangekomen in Palenque, Palenque is een stad in de jungle, de warmte was altijd goed te verdragen omdat het niet zo vochtig was. Dit keer hoefde je maar adem te halen en je lag al te zweten! Deze avond ook weer een open bar, maar dit keer als poolparty! Een van de beste feestjes ooit! Totdat iemand besloot me in het water te duwen en ik ongeveer mijn scheenbeen gebroken heb, aangezien het daar maar 20cm diep was plus een trap! Laatste 2 dagen liep ik er dus bij als Quasimodo, en bedankt:)

De laatste 2 dagen nog wat steden bezocht plus de jungle en toen was het ook weer tijd om terug te gaan richting Guadalajara en de dag erna terug naar huis; Monoterrey.
in een zin; De CONEXIONGDL trip was geweldig!

Terug in Monterrey kwam mijn verjaardag al snel! En we hadden dan ook met 2 vrienden een groot feest georganiseerd! LATIN FIESTA FEST! Een feest waar ongeveer 200 man heen zouden komen! Open bar en live muziek voor ongeveer 10,- euro. De avond van te voren zijn we inkopen gaan doen bij Costco en we hadden ongeveer 5 winkelwagens vol met drank! 600 bier, 40 flessen grote Bacardi, 50 flessen Tequila en daarbij werden we ook nog eens gesponsord door El Jimador (Tequila). Die zelfde avond heb ik tot half 5 in de nacht limoenen zitten persen voor de Mojitos. Resultaat geen gevoel meer in mn handen en 3 dagen rondlopen met de geur van limoen!

Vrijdag avond was het dan zo ver, alles was geregeld en klaar! Ik had mn nieuwe jurk aan en het feest kon beginnen! Zonder dat ik me er van bewust was, was daar opeens Anne! Iedereen wist er van behlave ik, Anne was als verrassing in Monterrey voor de hele week! Het was een fantastisch feest met de Salsaband de Mariachis en alle mensen die er waren. Richting het einde waren we allemaal laten we zeggen niet nuchter. Er was een chocolade taart voor Luis, Bubu en mij. Ik moet eerlijk zeggen ik heb geen idee hoe die heeft gesmaakt maar ik weet wel dat het goed was voor mijn huid. Het feest eindigde dan ook met een chocolade gevecht, het moment zelf zeer leuk! Totdat je terug komt in het appartement in de spiegel kijkt en ziet dat je er uit ziet als een ontsnapte Oempa Loempa van sjakie en de chocolade fabriek. Daarbij heb je ook nog eens. met mensen die niet op het desbetreffende feest waren, een gesprek proberen te voeren. Zal vast erg lachwekkend zijn geweest!

Maargoed, het is weer lang genoeg geweest! En ik moet sprinten naar mijn les! Trouwens, dit zijn mijn laatste 2 weken school! Woopwoop kan niet beter!

Hasta luego, y un beso desde México!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Lorraine

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1223
Totaal aantal bezoekers 8089

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 18 Juli 2012

Op naar Mexico Monterrey

Landen bezocht: