SINGING, DANCING AND DRINKING WITH MARIACHIS - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu SINGING, DANCING AND DRINKING WITH MARIACHIS - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu

SINGING, DANCING AND DRINKING WITH MARIACHIS

Door: lorrainekitzen

Blijf op de hoogte en volg Lorraine

15 Maart 2012 | Mexico, Monterrey

Buenos dias mi amigos!

Aangezien het al weer enige tijd geleden is dat ik een verhaal op waarbenjij.nu heb gezet, is het nu tijd voor wat nieuws!

Allereerst de tijd vliegt hier in Monterrey op het moment ben ik alweer 3,5 maand van huis af! Nog steeds bevalt het me erg goed hier, en nu word het eindelijk ook warm in Monterrey! Aangezien deze stad verborgen zit tussen de bergen kan het weer hier nog erg schommelen! Bijvoorbeeld vandaag 29 graden en zwaar bewolkt, absoluut weer voor een lange broek en een jas! Terwijl het gisteren hier nog 30 graden en bloed heet was! Je kunt je wel voorstellen dat dat niet echt bevordelijk is voor je gezondheid en iedereen hier dus ook altijd rond loopt met een lekkere loopneus of iets dergelijks.

Maar genoeg over het weer! Ik moet eerlijk zeggen, over Monterrey valt niet veel te vertellen! Aangezien het op het moment niet erg veilig is hier (geen paniek aub:)) kom ik in de avond niet veel buiten en moet ik vrijwel overal naar toe een taxi pakken! Gelukkig heb ik hier een goeie vriendengroep bestaande uit; Mexico, Australie, Frankrijk, Finland, Amerika, Duitsland! (genoeg diversiteit dus)

OKE we went to GUANAJUATO! ONE word; AMAZING!

Eindelijk weer een trip gehad in het mooie Mexico, Guanajuato! De stad waar Mexico vocht voor de vrijheid!

Guanajuato is een stad in de bergen (wauw had je niet verwacht he hier in Mexico) wat verbonden is doormiddel van tunnels en mijnen! Eindelijk een beetje ¨vakantie¨ gevoel! 35 graden, een lekker zonnetje en allemaal mooi gekleurde huizen! Om maar bij het begin te beginnen :

De busreis van Monterrey naar Guanojuato heeft een duur van ongeveer 10 uur, en ja wat doe je 10 uur in een bus? ja hoor drinken:) Om deze busreis wat op te leuken hadden we besloten er een thema tegen aan te gooien! En dat was dit keer, THE JUNGLE BUS! Er was besloten dat iedereen zich zou verkleden als iets wat in de jungle leeft! Uiteraard was ik een tijger, vond ik wat meer bij me passen dan een aap, flamingo of een of andere rare vogel! 11 PM donderdag was het dan zover de bus vertrok vanuit onze ¨kleine GHETTO¨ Santa Catarina. Gezien het feit dat ik dit jaar carnaval gemist heb, heb ik dan ook alles uit de kast getrokken om een waardige tijger te worden! (check de foto´s) Ik vind dat ik aardig geslaagd ben en dan ook carnaval een klein beetje hier heb gevierd! ´S morgens vroeg aangekomen in Guanajuato zag iedereen eruit alsof de bus over je gezicht was heen gereden! Niet echt een lekker welkom in het hotel! Nadat we even genoten hadden van een powernap moesten we er toch echt aan geloven en gaan sightseeing, geloof me dat voelde aan als hel! Maargoed als je kunt drinken moet je de dag daarna niet zeuren en doorgaan! Om de dag gezellig te openen zijn we naar een martelmuseum geweest! Ongeveer 75% kon dat niet waarderen, uiteraard hoorde ik daar niet bij! Leedvermaak beste vermaak he:)! Nadat we dit allemaal overleefd hadden stopte het niet, nee nu komt het mooiste! Op naar het museum van de MUMMIES! WOOPWOOP jajaja daar was ik wel voor in! Oke 75% vond het martelmuseum al erg 99% vond de mummies verschrikkelijk! En alweer behoor ik tot de andere groep! Ja de dood fascineert me en ik leek dan ook wel een klein kind in een speelgoed winkel! Dooie mensen verpakt in verband, wie verzint het! Erg interessant! Okee ik klink misschien een beetje vreemd nu voor sommige mensen, maar het is werkelijk waar erg interessant!

Diezelfde avond hadden we in het hotel een prive optreden van de lokale Mariachi band! Muziek wat ik wel kan waarderen en wat je ook echt een Mexicaans gevoel geeft! De flessen tequila gingen dan ook snel rond, en voor we het wisten waren onze vriendelijke Mariachi mannen veranderd in VERY TOUCHY MARIACHIS! Oke tijd om onze wegen te scheiden en ze vriendelijk te verzoeken niet met hun handen onder onze truitjes te gaan! Op naar de club!

Dag 2 gingen we met de bus richting San Miquel! Nadat een aantal mensen waren bijgekomen van aardige katers ( en nee ik hoorde niet bij deze groep) was het weer een groot feest in de bus en zijn we dan ook gestopt onderweg voor wat plaatselijk bier! In Monterrey is het absoluut verboden om te drinken op straat! San Miquel staat er om bekend dat het absoluut GEEN probleem is om te drinken op straat. Uiteraard moesten we van deze gelegenheid gebruik maken en gingen we aan de liters CLAMATO (lees: tomatensap met bier) Om ook hier weer een lokale Mariachi band zo ver te krijgen met ons door de straten te wandelen! Dit keer zonder tequila voor de mariachi, jaja we hebben geleerd van onze fout! Op we terug naar het hotel hebben we heerlijk gegeten en geslapen in de bus! Diezelfde avond gingen we VIP naar een van de betere clubs van Guanajuato! Ik moet zeggen WAUW, dit zie je niet in Nederland! Echt een top club! De mannen in dit dorp zagen dit dan ook als een buitenkansje (lees: internationals in Guanajuato) de rozen vlogen in het rond, hier kwamen de echte MACHOS dan ook echt naar boven!

Dag 3 heeeerlijk uitgeslapen, lekker ontbijtje gehad en rustig door de stad gewandeld! Iedereen was doodop en wilde dan ook gewoon lekker op een terrasje zitten! Daar zeg ik geen nee tegen en heb dan ook lekker in het zonnetje gezeten! Een rustige dag 3 dus! De tijd om naar huis te gaan was dan ook weer aangebroken, en aangezien iedereen dood op was, was het heeerlijk rustig in de bus! WAUW wat een stilte!

Ik kan en mag zeggen dat Guanajuato echt GEWELDIG was!

Back in Monterrey! Hier doe ik mijn dagelijkse dingen weer! niet erg spannend dus! Over 2 weken is het Semana Santa ¨springbreak¨! Voor deze gelegenheid heb ik nog een extra weekje vrij gepakt en zal ik te vinden zijn in Guadalajara voor 3 dagen en dan met 3 volle bussen door Zuid- Mexico! Oaxaca, Chiapas en Puelba! Ik kijk er erg naar uit! Watervallen, jungle tours, grand canyon van mexico en eindelijk wat meer echte Mexicaanse cultuur!

Uiteraard zal ik weer een verhaal uploaden als ik terug ben van deze trips!

Geniet allemaal van de zon die eindelijk schijnt in Nederland, en drink gerust een of twee wijntjes voor mij op het terras!

Hasta luego y un beso desde México!

  • 15 Maart 2012 - 21:30

    Eviek:

    Geweldig mens ben je toch ook! Geniet ervan lieve Lorr! Lees je verhalen met veeeeel plezier :D xxxxx

  • 15 Maart 2012 - 22:20

    Lorraine:

    Thanks eviekanos, doet me deugd:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Lorraine

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 8090

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 18 Juli 2012

Op naar Mexico Monterrey

Landen bezocht: