Curacao, regen VS zonneschijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu Curacao, regen VS zonneschijn - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu

Curacao, regen VS zonneschijn

Door: lorrainekitzen

Blijf op de hoogte en volg Lorraine

22 December 2011 | Nederland, Amsterdam

Anderhalve week weg van huis, en alweer heel veel gedaan en meegemaakt in het ''zonnige'' Curacao! Ja jongens, regen is hier vaste prik tijdens de wintermaanden! Maar gelukkig zijn al die hete dagen hier die het goed maken!

Na kennis gemaakt te hebben met alle Charlotjes vriendjes en vriendinnetjes, zijn we meteen op pad gegaan. Charlotte is voornamelijk aan het werk dus ik ben hier aan mijn lot overgelaten! Gelukkig werd ik meteen op sleeptouw genomen en heb ik al meer gezien dan Charlotte;) Iedereen is hier super gezellig en aardig dus de eerste dag meteen naar het strand met de huisgenootjes! Wat een topdagje was, een plaatselijk buitje kon de pret niet bederven , dus daar hebben we maar een biertje op gedronken!

Dag 2 zijn we naar Cas aboa geweest! Wat een mooi strand, misschien wel de mooiste die ik tot nu toe heb gezien! (foto's staan op facebook) Daar aangekomen nog meer mensen leren kennen van hier, iedereen bijna aan het werk op het strand en een aantal lopen stage. Na een heerlijk dagje strand zijn we die avond bij Cabana gaan eten,dat is waar Charlotte werkt (zo zie ik haar toch nog eens!) die avond ook meteen een live music avond, waar we lekker gedanst en gedronken hebben, en ja vooral dat laatste! gelukkig voelde ik dat de dag erna niet!

Charlotte had eindelijk een dagje vrij en we zouden dan ook het eiland gaan verkennen, omdat zij dat ook nog niet echt had gedaan! Helaas helaas helaas, auto's zijn hier de meest onvoorstelbare manier van vervoer! Nadat de accu kapot was, brak Charlotte sleutel over in het contact, wat tot verbazing geen probleem is hier! Hij deed het ook met een halve sleutel, het enige probleem was dat er nu niet meer getankt kon worden! helaas, geen tour door het mooie Curacao! Gelukkig hadden we nog een optie 2 en dat was snorkelen met een collega van Charlotte (Rink). Aangezien vissen niet mijn grootste vrienden zijn, heb ik eerst mijn angst moeten overwinnen en bij miljoenen vissen de zee in te springen! Gelukkig was het na wat paniek aanvallen van mij en uiteraard Charlotte wel echt de moeite waard! We zwommen een stukje de zee op waardoor we langs kwamen bij een dolfijnen bassin, dat was echt heel apart om te zien want ze kwamen net als wij ook kijken! dus bijna om aan te raken!

Na al deze dingen zijn we uiteraard ook opstap geweest, ik zal jullie niet lastig vallen met al die verhalen, want ja de meeste kennen de stapavonden wel! Een hoogtepunt was toch wel de LOCObus, een bus vol met collega's van Charlotte door Curacao crossen met veel te harde muziek, disco lichtjes en drank! je kunt je voorstellen dat ik de dag daarna een aantal dingen kwijt was, en toch echt even de camera erbij moest pakken! Het was in iedergeval een fantastische avond!

Via Cabana hadden we daarvoor ook nog een wijnproeverij, en ik mocht mee! En ja wijn proeven is leuk, maar uitspugen is zonde! Dus dat ging al hard!

Na deze dag, hadden Charlotte en ik wel een rustdagje nodig, waarop we besloten die avond naar de Mac te rijden! En ja hoor, 100 meter voor de Mac stopte de auto er weer mee hoor! Het is hier dus echt een auto fiasco! En natuurlijk regende het ook nog! Conclusie; Geen eten, hoofdpijn, kapotte auto, en zeike nat! Wachten op iemand die de auto kwam maken, en als ze hier zeggen 30 minuten kun je dat beter direct vermenigvuldigen! Dus daar stonden we dan, 2 verzopen katjes :(!

Uiteraard alles goed gekomen! Voor nu was dit het weet even! Er komen nog leuke momenten aan want vanaf morgen is Marlou vrij en daar kan ik dan mee op pad! En uiteraard komt dinsdag Milou! Er wachten ons dus toptijden met onderandere Nikc en Simon, Jan Smit en Gerard Joling!

Tot dan dushi's:)

  • 22 December 2011 - 22:38

    Mama:

    Haha Lorrie tussen de vissen....had ik wel willen zien.... xx

  • 22 December 2011 - 23:03

    Herman:

    Zet, gewoon voor mij, ook een foto van een regenbui op je facebook. Al die zon/zee/strand foto's......

  • 23 December 2011 - 12:04

    Milou:

    Yes yes :D nog even en dan kan ik meegenieten! :D :D

  • 24 December 2011 - 23:29

    Oma Marianne:

    om even na00.01uur heb ik met hulp jouw verslag gelezen ,ik vind het super leuk. gelukkig Kerstfeest van Rob en mij Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Lorraine

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 8084

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 18 Juli 2012

Op naar Mexico Monterrey

Landen bezocht: