RIDING HORSES AND CRYING IN THE JEEP - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu RIDING HORSES AND CRYING IN THE JEEP - Reisverslag uit Monterrey, Mexico van Lorraine Kitzen - WaarBenJij.nu

RIDING HORSES AND CRYING IN THE JEEP

Door: lorrainekitzen

Blijf op de hoogte en volg Lorraine

31 Januari 2012 | Mexico, Monterrey

Hola amigos!

Vanuit UDEM een korte update over het leven in Mexico! Laten we maar beginnen met het feit dat heimwee er niet inzit en dat ik me hier goed vermaak, nooit meer naar huis?

Het dagelijkse leven in Mexico is goed te doen, de kosten zijn niet zoals in Nederland en mijn appartement kost maar 180,- euro per maand! Dus dat is een leuke bijkomstigheid. Zo waar gaat al dat geld dan naar toe? Reizen, drinken, stappen, taco´s en tostada´s atun. Vooral dat laatste is een grote verslaving, en als ik hier iemand vertel dat ik wil eten krijg ik een grote zucht omdat ik zo voorspelbaar ben! Maargoed do whatever you like he!

Het weekend begint normaal op woensdag voor me, donderdag wel nog een aantal lessen maar dat is geen enkel probleem, je went eraan! Een aantal clubs hier in Monterrey zijn echt de moeite waard, je kunt het vergelijken met de versuz maar dan way more fancy, and i love it:). Wanneer je op woensdag begint met drinken en je stopt op zondag zou je verwachten dat ik TE dik word en TE veel katers heb! In tegendeel het beste drankje hier is namelijk bacardi spa rood, een fantastisch uitvinding! Geen katers meer en niet met 10 kilo extra bagage naar huis komen! En mocht je nu toch eens een kater hebben, dan hebben we daarvoor de perfecte remedie namelijk: Tomatensap met lime, chili en bier! Dus als ik terugkom zal ik jullie daar kennis mee laten maken!

Oke nu even andere koek, het lijkt namelijk alsof ik hier alleen maar opstap ga en drink! Niet helemaal waar, uiteraard ga ik ook nog naar school al is het maar 2 dagen in de week! Het beste rooster voor mij denk ik! Maargoed Mexico heeft ook een hoop andere dingen te bieden! Namelijk de cultuur en de onwijs mooie plekken hier!

Afgelopen weekend ben ik met een groep van ongeveer 40 man naar Real de catorce geweest, een stadje hoog in de bergen ongeveer op 3000m hoogte! Vanuit mijn appartement vertrokken we met een grote bus naar Real de catorce, de busreis was fantastisch : 11 AM Lorraine, do want a beer? Uhmmm, didn´t had any breakfast yet!! OOHH okee so that´s a YES! Here you go, and keep on going! 6 normaal lange uren, maar deze vlogen voorbij kwamen we aan in Real de catorce! WAUW wat een stad, een echte spookstad in Mexico alles is zo oud moeilijk om voor te stellen maar check de foto´s op facebook! Eenmaal aangekomen zijn er 2 wegen om Real de catorce binnen te komen! Via de bergen of via de tunnel, wij gingen via de tunnel. Aangezien de bus daar niet door heen kon, werden we als vee in 3 jeeps afgeladen! Eenmaal aangekomen in het hotel hadden we een ´´klein´´ feestje uiteraard! Daarna allemaal lekker naar bed! Ofja lekker, aangezien het dorpje 3000m hoog ligt is het ´s nachts ijs en ijs koud! De meeste van ons hebben dan ook verschrikkelijk geslapen. Heel eerlijk ik had het heerlijk warm, geen idee waar de rest last van had!

Dag 1 in Real de catorce werden we opgehaald door jeeps, op naar de woestijn. In de jeep had je 2 opties op het dak of in de auto! Uiteraard wilde ik op het dak! Lekker in het zonnetje! Totdat we de bocht omgingen en ik een klif van ongeveer 300 meter naast me had! op een pad even breed als de jeep zelf! Daar zat ik dan als 22 jarige met altijd een grote mond, huilend bovend op de jeep smeken of ik alsjeblieft de auto in mocht! Heel volwassen, ik weet het! Maar iedereen heeft z´n angsten :) Dit is een van de! Na ongeveer een uur lang schiet gebedjes doen kwamen we aan in de woestijn die compleet verlaten was en totaal omringd door cactussen! Iedereen weet drugs en Mexico is geen goede combinatie! Maar de woestijn waar wij waren is het legaal om Peyote te eten. Peyote kun je vergelijken met magic mushrooms. Voor vele is het niet vreemd dat ik dit NIET gedaan heb !!! Maar ervoor gekozen heb lekker iets te drinken! Nadat we heelhuids weer in het hotel waren aangekomen zijn we ´savonds naar een van de lokale barretjes gegaan met livemusic. Aangezien we de dag erna om 8 AM opmoesten dacht ik vroeg naar huis te gaan. De dag daarna heeft iemand verteld dat het 4:30 was, oops!

Dag 2, na een korte nacht toch redelijk fit wakker te zijn geworden sprong ik na een snelle douche op mijn paard!

WITH TEQUILA AND PRIDE, LETS RIDE ACROSS THE GHOST TOWN TO THE OTHER SIDE

Met de paarden 3000 m de hoogte in was fantastisch om te doen! We zijn ongeveer 3 keer gestopt op de hoogste punten in de bergen. De bedoeling was dat je je paard zou onthouden en je weer op de zelfde zou springen. Sorry hoor, alle paarden lijken op elkaar en bij elkaar stonden er ongeveer 40! Met mijn eerste paard had ik een goede band en die deed gelukkig wat ik wilde! Mijn 2e paard was een beetje rebels, die deed wat hij zelf wilde! uiteraard was ik daar niet van gediend! Bij het laatste punt aangekomen heb ik m´n paard weer neergezet en kwijt geraakt! Het enige wat over was, was de kleinste pony ter wereld! pff, okee let´s go! Dit paard leeft graag op het randje, of hij wist van mijn hoogtevrees want bij de rand lopen was namelijk zijn hobby, je begrijpt wel dat we geen vrienden waren!!! Een leuke bijkomstigheid was ook nog eens dat het zadel kapot was en mijn benen er nu uitzien alsof ik zwaar mishandeld ben! Check de foto op facebook! Niet echt een pretje! Toch jongens, ik leef nog steeds en zit hier achter m´n computer op school! De trip was geweldig en kijk uit naar de volgende!

Nu ga ik mijn laatste les volgen, en dan kunnen we weer vieren dat het ´´weekend´´ is!

Hasta luego

  • 31 Januari 2012 - 21:32

    Milou Lommelen:

    Haha loreen mooi verhaal!!! :D vooral dat stuk van de jeep! Haha :D heb steeds meer t idee dat je n beetje n held op sokken bent kijkend naar deze verhalen en denkend aan kakkerlakken en baardleguanen :P grapje guapa! Geniet ervan, t klinkt heeerlijk!! :D xxxx

  • 01 Februari 2012 - 22:04

    Daan!:

    Ik lees al je verslagen kitz! Maar ik ga sowieso naar Mexico alleen al voor 'peyote'.

    Veel plezier! x

  • 02 Februari 2012 - 03:17

    Lorraine:

    Hahaha leuk Daan! kom maar langs ja, hartstikke gezellig hier, dinsdag tot zondag weekend! echt wat voor jou! x

  • 09 Maart 2012 - 11:09

    Lili:

    En meis,leuke avonturen beleef jij!!
    Ik ga je nu volgen.Veel plezier daar,
    en geniet er maar van

    Groetjes uit Sittard

  • 15 Maart 2012 - 22:34

    Lorraine:

    Thnx Lili! Op het moment weer een nieuw verhaal gepost! Over afgelopen maand! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Monterrey

Lorraine

Actief sinds 28 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1051
Totaal aantal bezoekers 8083

Voorgaande reizen:

12 December 2011 - 18 Juli 2012

Op naar Mexico Monterrey

Landen bezocht: